Tuesday 11 December 2012

Golden earings

One of the other people with stands at the Christmas market this week end, an email and copper jewellery maker, who wanted the golden rosette I made two years ago to use as a medaillon, asked me to make her some matching earings.

So mission number one was to find the thread. After two years.... but even if I look messy, my stuff are reasonably easy to find. And even if I'm pretty sure I used the right thread, DMC 6 stranded "Light Effect" gold, my tatting technique evolved, and so it's a bit tricky.

Mission number two : design the earings. I made 2 trial ones before I found the desired one. The first one was a bit of a triangle, interesting but doesn't match the rosette so much, and the second one had its arc chains a bit tight.

But the third one was good !

I like the golden tatting, even if it's a bit difficult to work with one strand of embroidery thread, but using aero shuttles help (no clicking on the shuttle damaging the thread). I might do some snowflakes for the tree...



---------------------------------------

Une des exposantes du marché de Noel qui fait des bijoux en émail et cuivre voulait des boucles d'oreilles dorées en frivolité pour aller avec la rosette que j'ai fait il y a deux ans. Du coup j'ai du retrouver le fil que j'ai utilisé au départ, ce qui n'est pas trop compliqué car même si je donne l'impression d'être bordélique, mes affaires sont assez bien classées. Par contre, si je suis quasi sure d'avoir trouvé le fil, ma technique de frivolité a évolué en 2 ans, ce qui fait que le rendu est un peu différent.

Ensuite, j'ai du créer le design. Le premier essai était triangulaire, du coup pas raccord avec le médaillon, et le deuxième trop serré. Mais le troisième était le bon !!!

J'adore le look de la frivolité dorée, même si c'est assez difficile d'utiliser du fil à broder, mais utiliser des navettes avec des bobines aide à ne pas abimer le fil avec le clic clic des navettes habituelles. Je pense faire des étoiles pour le sapin...


No comments :