Friday 30 November 2012

Little critters from the woods

This week I worked intensively making amigurumis.

First I made a family of hedgehogs, because someone requested one at the market on Sunday. I made the big one, then the small ones, because I thought it was so cute ! And I made a stump to decorate.

Then I made a sleeping cat, because people love cats, and I don't have many of them. And finally I made the grey bunny, I intend to make a carot or something for him to hold, and a white bunny.

It takes a while to make those crocheted animals, because they are detailed and about 15cm, bigger than I used to make them.

Now I'm tatting snowflakes to make earings....

------------------------------------

Cette semaine j'ai fait des amigurumis pour le marché de Noel de Mons en Baroeul dans une semaine.

Pour commencer, j'ai fait la famille hérisson. Au départ je ne voulais en faire qu'un, pour la dame qui m'en avait demandé dimanche dernier, mais après j'ai ajouté des bébé, et la souche en déco, car c'est tellement mignon !!!!

Ensuite j'ai fait le chat qui dort, car les gens aiment les chats et je n'en ai pas tant dans ma collection. Et les lapins, car j'aime les lapins. Je vais faire une carotte pour le lapin gris d'ailleurs.

Ces amigurumis ont pris du temps, environ un par jour, car ils sont plus détaillés et plus grands que d'habitude, environ 15cm.

Et maintenant je fais des étoiles en frivolité pour faire des boucles d'oreilles...


1 comment :

Aggie said...

Hello, I was just passing by net websites when I saw your blog. You're making wonderfull work. I just love your bunnies:)
If you want, I invite you to visit my blog http://szydelkoagusi.blogspot.com/

I hope you have a white and calm Christmas time. May God be with you and your family.