Wednesday 15 February 2012

Fimo bunny and owls

I really enjoy making stuff in polymer clay. It's like making your own cute figurines ! And apparently there are so many different things to do with it ! Of course, internet is the place to get plenty of neat ideas, and there are some great tutorials on YouTube too !

First, as Spring and Easter are closing in.... I had to make a bunny. His eyes are actually beads. I saw someone use beads in projects, but I feared beads would melt in the oven, but no.... it's all cool ;)

----------------

Je m'amuse vraiment avec la fimo, on peut faire ses propres figurimes, et il y a plein d'autres idées sur internet, et même des video tuto sur You Tube !


Pour commencer, voici un lapin, forcément, c'est presque le printemps. C'est l'occasion d'essayer de mettre des perles pour les yeux. J'avais peur que les perles fondent à la cuisson, mais non, ça tient !

-----------------

I also made some owls, very very small (1 and 3 cm), just because they are cute !


J'ai aussi fait des mini hiboux, 1 et 3 cm, juste parce que c'est mignon !

---------------------

Finally, here is a comparison of my first doll before and after varnish with the glassificator. I used this because I already have it, and I thought a protecting resin would be great for something that is supposed to be hung from a bag or phone...


Finalement, voici une comparaison de ma première poupée avant et après le vernissage avec le vernis glassificateur. J'ai utilisé celui-là car je l'avais déjà, et comme il forme une résine protectrice, cela semblait tout indiqué pour un objet qui va pendouiller d'un sac, portable, etc....

1 comment :

Lutine said...

Superbes, je préfère toujours la Fimo sans vernis, je trouve ca plus joli