Tuesday 10 January 2012

Start of TIAS and Hello Kitty charm

Michelle, I decided to join you in the TIAS. Here is my little tatted piece.

For those who have no clue what this is, here is the deal.

"Tat it and see" is a game from Jane Eborall where she posts a part of a tatting pattern every few days, and we discover what the pattern is little by little.

So obviously the picture doesn't look like anything ;)

I also made a little Hello Kitty charm with shrinking plastic.

I made some stuff as a kid with it, As a test, I drew a 9cm Hello Kitty head (if you want to know everything, it's the picture on a towel my mom gave me for Christmas) on the plastic sheet, and after 8 minutes in the oven, tadaaaa ! it's 3.5 cm !

I will make other things with this, it's so cute....

I still work on my doily, last row, but of course the longest....

---------------------------------------

J'ai décidé de participer au "Tat it and see" de Jane Eborall après une proposition de Michelle dans mes commentaires. Donc, comme on découvre le modèle au fur et à mesure, l'image montre quelques ronds et arcs sans savoir ce que c'est.


J'ai aussi fait un test avec ce qu'on appelle le "plastique fou" ou "plastique dingue". Une tête de Hello Kitty (originellement sur une serviette que ma mère m'a offerte pour Noel) de 9 cm qui est rétréci à 3,5 cm par un petit passage au four. Un petit trou, une pendouillette, et voilà que je peux l'accrocher partout.


Je vais sûrement faire d'autres choses avec cette technique, maintenant que le test est réussi....


Je continue aussi mon napperon. Dernier rang, et bien sûr le plus long à faire !!!

No comments :