Sunday 22 May 2011

See who says hello !

After Clover the sleeping dog, here is Cheeky the little chihuaha. It's really 6cm of cuteness crocheted with a 3mm hook and cheap yarn !

It's the first time I use security eyes on an amigurumi. I found those in Hobbycraft, but I don't know where I could find some without travelling across the Channel Tunnel. Oh well, the web will provide I guess, even if I have to import them from the states After all, I'm using Clover hooks you can't find over here either.... ;)

Because laptops can have many sizes, I also include a picture of the dog next to my coffee mug, which is standard size....

-------------------------------

Après Clover le chien endormi, voici Cheeky (coquin) le petit chihuaha. Il est tout mignon, avec ses 6cm. J'ai utilisé un crochet 3mm, et de l'acrylique bon marché.


C'est la premère fois que j'utilise des yeux d'ours en peluche pour mes amigurumis (d'habitude je les brode), et je les avais trouvés par hasard à Hobbycraft. Maintenant je me demande comment en trouver d'autres sans devoir traverser la Manche. Enfin, je suis sûre que l'internet en a.... même si je devrai acheter aux states, après tout, j'utilise un crochet Clover, qui ne semble pas exister par ici.... ;)


Comme les ordis peuvent avoir des tailles variées, j'ajoute une photo du chien à côté de ma tasse à café, de taille standard.



2 comments :

Margarets designer cards said...

Lovely dog, very cute, love the eyes

Margaret

Amanda said...

It's so cute! ♥