Monday 21 June 2010

Work of the week end

First, here is my Father's day gift, a crocheted water bottle holder. My dad seemed very pleased with it. He does model planes flying a lot, which does imply a lot of time standing in fields, and last time he told me how he didn't drink enough... so there you are. He can carry water wherever, even piloting planes !

Of course, I made this about 2 weeks ago, but I couldn't talk about it until now. This week end, I got a cold, again, and this time with fever on Saturday night. Apparently I shouldn't go shopping in hot cold conditions. But sometimes you have no choice. Now I'm just sneezing.

I made a second bracelet, a bit simpler thant he previous one, but I prefer it like that.

And I made a big snowflake from the 24 snowflakes book. It was a bit difficult to make, as the second round has "ring on ring" things and all, but I managed in the end.

I'd like to welcome the new tatters visiting my blog, the Intatters forum is great, and it gives me motivation to tat even more !!!!

------------------------------------------

Tout d'abord, voici le cadeau de fête des pères que j'ai fait, un porte-bouteille en crochet. La dernière fois que j'ai vu mon papa, il m'avait dit qu'il ne buvait pas assez, et comme il passe beaucoup de temps dans les champs pour faire voler ses planeurs en aéromodélisme, j'ai pensé que comme ça, il pourrait emporter son eau partout.

Evidemment, j'ai fait ç il y a deux semaines, mais je ne pouvais pas le monter avant aujourd'hui. Ce week end, j'ai rattrapé un rhume, apparemment en faisant mes courses dans le chaud et froid. Et cette fois-ci avec de la fièvre ! Et maintenant j'éternue encore un peu.

J'ai quand même fait un autre bracelet en frivolité, plus simple que le précédent, mais je préfère comme ça.

Et j'ai fait un grand flocon, qui vient du livre "24 snowflakes". Et franchement, c'était assez retors, avec des ronds sur les eronds et tout.

J'aimerais enfin accueillir les nouveaux visiteurs fans de frivolité. J'aime de plus en plus le forum Intatters, ces gens me motivent encore plus à continuer la frivolité...


2 comments :

Nathdmc said...

Belle production !!!! Et très sympathique cadeau pour ton papa.... tu l'as fait avec des sacs ou du coton ?
Question frivolité, c'est une superbe activité !!! Et la finesse du travail ressort tout de suite...
Gros poutoux,

Annette said...

What a great things you made again. I love your Fatherday gift..