Monday 6 April 2009

More Easter critters !!!

This week end, I had a strong allergic reaction to... we don't know what. My face (especially the eyes), feet and hands inflated on saturday morning. The pharmacist was so concerned she contacted a nearby doctor who saw me in about 10minutes. So he prescribed cortisone and then anti-histaminics for later. It was impressive, it took 24 hours to deflate, but I'm fine.

In fact, I spent the week end with a hook in my hand. Here you can see a nest of birds or chicks. I made the two pale ones, and the nest.

I made some flowers, and this bunny, including the carrot. And I started a Spring scarf.

I feel I have so many ideas of things to make, and not enough time !!!

--------------------------------------------------------

Ce week end j'ai eu une forte réaction allergique à... on ne sait pas quoi. Samedi matin je me suis réveillée avec la figure, les mains et les pieds gonflés, surtout la tête. A tel point que la pharmacienne a contacté elle-même le docteur d'en face pourqu'il me voie dix minutes plus tard !

Résultat, 4 jours de cortisone, puis 15 d'anti-histaminiques. Je vais bien sinon, il n'a fallu que 24h pour dégonfler, et je me méfie de ce que je mange.

Sinon j'ai passé le week end avec un crochet à la main !

Les poussins, le nid, le lapin avec sa carotte, des fleurs, une autre carotte, et je suis sur une écharpe de printemps.

En fait, j'ai plus d'idées que de temps pour les réaliser !!!

7 comments :

klear said...

Very beautifull! I like it!

Lutine said...

repose toi bien
Moi je suis tellement allergique a un pollen que le fait que l'air en contient ca me fait comme des coups d'aiguille dans la peau !
J'adore tes petits poussin !

Nathdmc said...

Superbe production !!! Avec mes oeufs vides, j'en suis toujours au stade du vouloir faire...... Trop d'envie et pas assez de temps..... quoi, je suis en temps réduis au boulot, donc le mercredi je reste à la maison, mais fifille en profite pour me monopoliser et lancer des invitations...... ;-))
Pour l'allergie, bon courage, le printemps se réveillant, beaucoup de personnes en ressentent les effets.... moi se sont des boutons sur le haut des bras ! Soignes-toi bien.
Bizoux,

Sandra said...

Beautiful critters!!! I'm working on some birds to give to my Goddaughters (and some other children they added to the list lol). They're in different colors.

Sorry to hear about your allergy, mine is under control for now, but seems I'm have more food allergies than I thought. Be careful with that.

Unknown said...

oh my goodness! I am so glad that they were able to see you and get you better. I hope you can figure out what caused it so it won't happen again, Beautiful chickies and bunny. ^_^

Pink.Canary said...

c'est vraiment adorable!!!
j'espère que ça va mieux, pas marrant els allergies!
Bisous

Babs said...

Those are so cute. I'm only making embroidery, so I'll never make one of those, but they are so cute I might ask my mom to make me some