Thursday 2 April 2009

A bag for Spring

This is a bag from "Mister Funky's crochet" book.

I had to run to the yarn store to get another ball of yellow. I was lucky enough to get the last one: apparently kids came over the week end to get some yellow yarn to make chicks.

It's quite a small bag, and I would have to down size my projects to carry them around with it. But I totally looooove the look of it !

Today I had the great inspiration to go tothe discounter "Traffic", because they had huge balls of yarn for cheap, and as I want to make a week end big bag... it will come in handy.

I did make a few amigurumis, but I realised that now I live in a flat, so it's harder to get a good picture ! Now i really hope the weather remains sunny tomorrow so sI can take pictures in my mom's garden, filled with daffodils and such...

---------------------------

Voici un sac de printemps du livre "Mr Funky's crochet". Je l'adore totalement. La couleur, les fleurs... Bon, c'est un peu petit, et je devrai me restreindre pour enporter un projet compact, mais... c'est pas grave !

J'ai eu la chance que la dame de la boutique de laine avait encore une pelote du jaune qu'il me fallait. Les enfants sont passés par là le week end pour acheter du jaune pour faire des poussins a-t-elle dit...

J'ai fait des amigurumis cette semaine, mais je me rends compte qu'habitant en appartement, il est plus difficile de faire des belles photos qu'avant. je ne peux donc que prier pour qu'il fasse beau demain après midi pour que je puisse prendre des photos dans le jardin de ma mère !

Sinon; j'ai trouvé des grosses pelotes à "Traffic" pour pas cher, ça tombe bien vu que je voudrais faire un sac un peu plus grand...

5 comments :

Ginny said...

Cute bag!

Kucki68 said...

That little bag would be a good home for some amigurimis (sp?). Just imagine some eyes or bunny ears peeking out.

Lutine said...

Il est tres joli !!!
C'est vrai qu'en appartement c'est pas bien facile de faire de jolies photos !
Il faut attendre les bons vouloirs du ciel !

Nathdmc said...

Il est superbe, ton sac ! Heureusement qu'Orianne est dans les bras de Morphée, sinon elle m'en réclamerai un.......
Bon week-end chez tes parents,
Bizoux,

Bonnie said...

This bag is supppppper cute!