Saturday 7 March 2009

Saturday update

I've been a bit silent, but today you get 3 pictures for the price of one !

Life has been busy. Last Saturday I bought a car: second hand black Corsa. So I had to run around finding an insurer (and with the Postal strike, I needed someone I could talk to face to face), and get a licence plate (in Belgium the car plate is linked to the driver, not the car).

And then I had a few days off, and this is how you can see my crafts !

First, my little papaer friends in origami. A bunny, a pig, mommy cygnus, baby cygnus and a dragon. The dragon is ma favourite, it's also the most intricate.
I always loved making origami animals, and i have rather a big collection of nice papers, so...

I also bought "Anna magazine". full of Spring and Easter ideas...
I will make a whole post on it later. For the moment, I made this carot. The picture is about life size. It's still hollow, with a hole on top, because the original model is a bit bigger, and you can put little eggs in it.

And last but not least, I progressed on Hen party, and the two houses are now up and standing. Normally there should be beads and a button in this pattern, but it seems like I will just follow the pattern that is without. I like a more rustic look for this project.

--------------------------------

Après un silence radio, me revoilà avec 3 images pour le prix d'une !!!

La vie est très occupée aussi, car j'ai acheté une Corsa noire d'occasion samedi dernier, et j'ai du faire les démarches pour l'immatriculer. En Belgique, la plaque est liée au conducteur, pas la voiture !

Puis j'ai quelques jours de vacances, et c'est ainsi que j'ai bricolé un petit peu.

Donc je vous présente mes amis de papier, un cochon, un lapin, les cygnes maman et bébé, et un dragon. Mon préféré est évidemment le dragon ! Ca fait longtemps que je fais de l'origami, et j'ai une belle collection de papiers spéciaux achetés aux US, à Londres (je recommande les boutiques asiatiques de Picadilly circus) et même en France !

J'ai aussi acheté "
Anna magazine" plein d'idées pour Paques et le printemps. Mais je parlerai de ce magazine dans un post à part. pour l'instant, vous pouvez voir ma carotte en crochet, qui est à peu près en taille réelle. Pour l'instant elle est creuse, car l'original est censé être un peu plus grand et accueillir des petits oeufs.

Et enfin, Hen Party qui se continue doucement... on voit désormais les deux maisons (et pas encore de poupoules, mais ça ne saurait tarder !!!)

6 comments :

Anonymous said...

pour changer...j'aime tout!! le papier du dragon m'a l'air superbe.
Mais je ne suis pas contente, je veux les poulettes!!!! ;-D
Bisous

Yoyo said...

The origami is fantastic. I love the dragon, even the paper gives him some great personality. The carrot is adorable and the stitching is just beautiful, but I'm liking the origami today!

Daffycat said...

***giggle*** That carrot is a riot!

Annie said...

Such fun stuff. Great way to celebrate your new wheels!

Unknown said...

Wow you were busy! Love the carrot! ^_^

Nathdmc said...

Wooohhhhh !!!! Superbe l'origami !!! Mais ditmoi, que ne sais tu pas faire de tes 10 doigts ??????
Alors je vois que toi aussi tu es tombé dans la folie ANNA !!! J'ai abandonné l'achat des Idées de Marianne car au final les idée reviennent sous forme différentes mais on retrouve presque toujours les mêmes thèmes. Pour le moment je ne suis pas déçue par ANNA, c'est toujours un immense plaisir que de le découvrir...... Très sympa ta carotte !
Bizoux, Nath.