Monday 8 December 2008

Post week end post (ah ah !)

And… yes, an update. I'm glad I got the Kreinik threads for the mettalics, they are so much easier to work with than DMC ! Some of you might be shocked by this, as I'm usually a DMC freak ! ;)

I finished the doily, and I thought this year I would make both my grandmas a doily, no jealousy. So I have to start a new one, same size with the same thread, because the doily I started this week end is supposed to be big, so long to make.

And I now realise that I also made an angel and a heart as crochet ornaments on Saturday, but as I put them straight into DBF's tree, I forgot to take pictures !
Laura, crochet isn't that popular, except with old ladies for doilies, but there are a lot of magazines in France, sort of tradition I guess...

Yesterday we went to the local (very very local !) Christmas market where DBF was exposing her Nutrimetics (natural make up products) and a bit of Tupperware. So of course there were handmade projects, but I'm now so used to the lovely things I see on the web it looked so basic ! Not to mention infringing copyrights all over the place ;)

DBF's mom was all about how I should make stuff and sell in places like that, but honestly, I'm not really crafting these days… so what are the chances of me having enough stuff to sell ? ;)

I have to say that this year, I didn't really stitched for Christmas, nor did I make Christmas gifts… So it's still a bit of a blur for the gifts giving… Not sure I like Christmas !

-------------------------------------------------

He oui, une mise à jour… je suis bien contente d'avoir commandé ces fils Kreiniks, car les métalliques sont bien plus faciles à utiliser que les DMCs !
Je sais, certaines sont choquées, moi qui suis une grande fan de DMC…

J'ai fini le napperon en crochet, et j'ai décidé de faire un deuxième de même taille, comme ça chaque grand-mère en aura un. Ce qui veut dire que je vais devoir commencer le second, et abandonner un peu le grand que je viens de commencer.

Ce week end j'ai aussi fait un ange et un cœur pour le sapin, mais je les ai mis direct dans le sapin de DBF, et j'ai oublié de faire la photo ! Ce sera donc pour plus tard….

Sinon, hier nous sommes allés dans un marché de Noel de quartier, en salle,car la maman de DBF exposait ses produits Nutrimetics, et un peu de Tupperware. Sur ces tables étaient proposés des objets fait main assez kitch et violant les copyrights très souvent. La maman de DBF dit que je devrais faire des choses pour vendre dans les évènements comme ça, mais honnêtement, je suis en phase de quasi non-création, quelle est la probabilité que j'aie même assez de trucs à vendre ?

Je dois dire que cette année, je n'ai pas brodé pour Noel, et je n'ai pas fait de cadeaux, donc… je vais me retrouver dans le casse-tête de quoi acheter en cette merveilleuse période magique de consommation effrennée ;) Pas sûr que j'aime Noel finalement…

7 comments :

Annie said...

Very pretty doily. Reminds me of my childhood. We had a house full of those type of doilies made by my mother, grandmother and great aunts.

And the angel is working up beautifully.

Anonymous said...

Wahou, elle vraiment magnifique!! J'aime bien les kreinik aussi mais les métallisés DMC, j'aime mieux depuis que j'utilise du thread heaven avec, c'est pas mal.
Pour les napperons, je suis toujours admirative devant ce que tu fais!!
Et pour les cadeaux, cette année, moi, c'est le contraire, je fais quasi tout main. Pas franchement en avance d'ailleurs, ahem...
Gros bisous gelés!!

Lana said...

Winter Angel is really coming along beautifully! The doily is gorgeous!

~A Joyful Stitcher~

Anne R said...

Very nice doily I must say - and having at least 100 doilies in my cupboard, made by my grannies, I have something to compare it to! ;)

And great progress on the "angel"! You always make me want to stitch whatever you're stitching of JE, but for some reason I never get around to it... And I agree, Kreiniks are a lot easier to work with than DMC...

Nathdmc said...

Belle avancée encore sur ta broderie et très jolie napperon !
Si je te dis que j'ai commencé mes cadeaux de Noël en Août ?????? Et c'est le cas ! C'est pendant les vacances que nous sommes ensemble avec Thierry et qu'il est plus facile de choisir à 2 ! Sinon, en Moselle les magasins sont ouverts les 3 Dimanches avant Noël, mais j'aime pas faire les boutiques en cette période et en plus le Dimanche !!!!
Biz et Bon courage !
Nath.

stitcherw said...

Your lady is looking so pretty, and the doily turned out lovely, your grandmother will love it.
Sue

patternnuts said...

The lady is very pretty. :)