Saturday 23 August 2008

Where is my mind?

First, the new computer (which was 50 euros cheaper in the supermarket next door, so I got that difference back) and video games make it difficult to craft... so no pics !!! Not t to find o mention all the wandering about... Yesterday I was training for driving over here by going to a LNS 20min from here, and it ended up being mostly stuff for bras.

The halloween fairy is a nightmare to start: I looked everywhere but couldn't find the right fabric, or my needles ! I know I organised them all before I went, but I suppose they got packed for the move instead of coming with me. These aren't too much of a problem, I got them at La maison en tissu.

But I'm still not clear for the metallics... Either I do a challenge thing and use DMC metallics and threads, or I try to find Madeira equivalent (eqsier to use), or order the Kreinik. I hate working with metallics, so... I'd rather not pay 20 euros for them. But I finally started it, and I might wait until the expo mid-september to see what they have before deciding.

----------------------------------------------------

Mon ordi tout neuf et les jeux videos (ainsi que les balades) font que je ne brode pas vraiment... du coup, pas de photo.

Comme on a trouve mon ordi 50euros moins cher au supermarche d'en face, je me suis fait rembourser la difference, youhou !

Hier je me suis aussi entrainée à rouler en France en allant dans une mercerie au fin fond du Nord trouvée sur le web, pour malheureusement n'y trouver que des attaches pour soutifs !!!

Sinon, la Halloween Fairy est dure au démarrage: je me suis rendue compte que je n'avais pris ni la bonne toile, ni mes aiguilles (pourtant réorganisées par taille et tout ça avant de partir). Heureusement la Maison en Tissu a remédié à ça.

Par contre, je ne sais pas encore ce que je vais faire pour les fils métalliques. Soit je dépense 20 euros en commande à Sew and So pour avoir les fils Kreink recommandés (mais je n'aime pas utiliser ces fils), soit j'essaye de trouver du Madeira (moins cher et plus souple) soit je bidouille avec les métalliques de DMC et du cotton car pas de métallique de la bonne couleur.

Ou je laisse tomber le métallique pour du fil en coton car je déteste travailler en métallique... J'attendrai surement l'expo de Lille mi Septembre pour me décider....

5 comments :

Nathdmc said...

De bien jolies ouvrages ! Chapeau !
Alors la conduite en France ? pas trop difficile ????
Bizoux, Nath.

stitcherw said...

Good luck getting used to all the changes and finding where things are. Hopefully all your stuff catches up with you soon and you can find your supplies for the Halloween Fairy.
Sue

Anonymous said...

Cette fairy me plait beaucoup beaucoup!!!Courage pour te réadapter aussi...Donc, tu sera à Lille en septembre, fais gaffe aux brodeuses enragées! hihi
Bisous

Púpava said...

I would like to give you an award, visit my blog for further info. I just love reading your blog. Hugs, Daniela

Anonymous said...

J'etais en train dem e dire le petit modele a gauche qu'est ce qu'il est beau !!!
Wahoo !