Saturday 24 May 2008

World of CrossStitching 139


Free gift: All Our Yesterdays mini kit. Yet another one... I guess, if some are fans...
I mainly bought this magazine for Joan elliott's Stitching Angel. I will start it when I'm finished with reviews... The only thing is I don't like her mouth, it's too low, I will have to change it.
Also note an original finish: instead of sewing the design on the fabric of the cushion, it's fusible web.
Another pattern that will go in my to do pile, only a bit deeper, is Gail Bussi's fairy scene.
Other patterns include
- a lovely Solo cat cuddly scene (would stitch it if I was a cat fan)
- a japanese scene from Sue Page (colours too faint)
- a seaside sampler
- realistic falcon by Lesley Teare
- mini motifs for olympic games, kite and ballons, and cats cards.


------------------------------------------------------


NB: ma premiere critique de magazine en francais....
Cadeau: un mini kit de All my Yesterdays. Encore un. Je suppose qu'il y a de nombreux fans...
J'ai achete ce magazine pour le "Stitching Angel" de Joan Elliott. Je vais le commencer des aujourd'hui d'ailleurs. Mais comme je trouve que la bouche est trop basse, je vais devoir la changer.
Notez aussi que au lieu de coudre le projet sur le coussin, il est colle avec du "fusible web" (si quelqu'un connait l'equivalent francais...)
L'autre projet qui me tente bien est la fee de Gail Bussi.
Sinon, il y a aussi:
- des chats calins de Solo Cat
- une scene japonaise de Sue Page (couleurs un peu trop passees a mon gout)
- une scene de plage
- un faucon
- des mini motifs pour les jeux olympiques, cerf volants et ballons, et des cartes avec des chats.

No comments :