Tuesday 12 February 2008

Valentine's frenzy


After all my blabbing, here is a picture heavy post. I know you love those (I love those...).

For some time, I was preparing stuff for Valentine's day, making bits and bobs... and here is the final result !

First, the mantel piece... From left to right, you see a mini Tweety holding a heart. It was a Christmas gift from DBF, and he said himself it was more fiting for Valentine's day, so I've put it on my mug tree (supposedly a display tree, but I don't use it to its full potential yet).

Then you have Valentine crackers, similar to Christmas crackers, but "love themed". As DBF wanted to treat Valentine's evening as Christmas eve, I thought these were fitting !

Then we have the love cats, turned into a cushion. I actually made both cushions the same size and all as I knew they would be displayed together. I only closed them yesterday evening.

In the middle you have a heartshaped Ferrero Rocher box, as these are DBF's favourite chocolates (I don't like them myself, it removes the temptation ;), and on top is the February heart.

Next we have the gifts. The little brown one is for DBF, the pink bag "For you" is for me.
At the bottom are the 2 Valentine stockings, filled with heart shaped chocolates.

The left blue one is DBF's, with a mini PSP video game console. The right pink one is mine, with a stitcher, which is taken from LHN Stitcher's prayer. The felt hearts were taken from bag kits for kids (other pieces are right pink !!!), and I added some heart gemstones.

The stitched elements took ages as it's on plastic canvas, and even if I like the finished pieces, it's not nice to stitch. I feel that something stitched on plastic canvas is already an object in its own right. You can carry it around, manipulate it without fear of creasing or fraying the fabric, and it stands on its own.

I abandonned the garland idea, and the felted hearts with miniatures on them, mostly by lack of inspiration and time. Now I will be able to stitch full time on Curly Q Ewe !!!
And to finish, the first daffodil in my garden....



---------------------------------------------


Apres des posts tout en texte, voici des images, comme on aime... Ca fait un moment que je parle des preparatifs de St Valentin, et j'ai enfin fini hier soir.

Donc voici la cheminee, avec de gauche a droite, un petit Titi portant un coeur, que j'ai eu a Noel par DBF. Comme il fait plus St Valentin, je l'ai accroche a l'arbre a mugs (normalement pour accrocher des decos, mais pas encore utilise a son plein potentiel...). Apres nous avons des crackers de St valentin, comme ceux de Noel, et comme DBF veut celebrer St Valentin comme Noel, ca me paraissait tres adequat !

Ensuite nous avons les petits chats, en version coussin. Les deux coussins sont de la meme taille en fait, car je savais que j'allais les mettre en pendant sur la cheminee.

Au milieu il y a une boite de Ferrero Rochers, pour DBF (moi j'aime pas), en forme de coeur, et au dessus le coeur de Fevrier fait il y a un bout de temps. Finalement a droite nous avons les cadeaux, le mien est dans le sac rose.

En dessous nous avons les sacs de St Valentin, remplis de chocolats en forme de coeur. celui de gauche avec le S bleu est celui de DBF, avec la petite console PSP, et le mien est a droite, avec la petite brodeuse qui vient de "Stitcher's prayer" de LHN. A l'origine les coeurs den feutrine viennent de kits pour petites filles pour faire des sacs. Je n'ai utilise que les gros coeurs rouges, laissant les perles, les rubans et les trucs rose clashy.

Ce qui a pris le plus de temps sont les elements sur canevas plastique. J'adore quand c'est fini, mais c'est dur a broder. J'ai toujours l'impression que quelque chose de brode sur canevas plastique est un objet fini en lui-meme, qu'on peut manipuler comme on veut.

J'ai abandonne l'idee de la guirlande, ainsi que les miniatures sur feutrine, par manque de temps et d'inspiration. Enfin, maintenant que mes devoirs sont finis, je vais pouvoir me consacrer a Curly Q Ewe !!!

Finalement, j'ai mis une photo de la premiere jonquille du jardin, qui a pousse toute seule au milieu de nullepart...

11 comments :

Leeland said...

Amazing decorations! I love them all: they're so carefully made and filled with good ideas... AND chocolates!!!
Here's the first daffodil! Just for you and it will be blooming for Valentine's day hopefully...
I hope you have a great time. I'm still trying to get into the mood.
Thanks for your email, I'll answer this afternoon.
HUgs!
Lili

Anonymous said...

wahou quelle déco! C'est super joli! j'adore les petits coussins, les sacs coeurs un peu moins mais c'est très inventif! Curly va pouvoir avancer, j'ai reçu mes fils! mais je crains que mon petit cadeau de saint Valentin ne soit pas terminé à temps, tant pis...bizbiz

Anonymous said...

I just love your kitty cat pillow, it is so adorable! The daffodil in your yard is pretty.

Anonymous said...

Tout est joli
J'aime bien le montage des petits chats en coussin !
Ca rend bien !

Unknown said...

It was fun to see you stitch all the pieces individually, but together - wow! You really did a great job decorating for Valentine's!!!

It's nice of mother nature to cooperate and send you flowers for the holiday too :-)

Anonymous said...

Such a pretty Valentine's display you have! I love all your finishing work too! :)

Unknown said...

Very pretty! I don't even really decorate for Valentines Day. I'm not sure why....

Chris said...

Your display is beautiful!

Anonymous said...

Whaw, tu t'es surpassé San! bravo! Ann

stitcherw said...

It all looks wonderful! I especially love the cushion you made for the love cats, very cute.
Sue

Jenn M said...

What a great job you did; very festive. It makes me think I should have done a little more! I still have 24 hours before I have to present any Valentines, so maybe I can get some stuff done....